Leta i den här bloggen

onsdag 16 mars 2011

Lättlagat

Jag älskar att laga mat och på vardagarna älskar jag att laga mat som går fort men ändå smakar gott. Recept som har få ingredienser och få arbetsmoment samlar jag på, dels för att det är skönt att ha när man har bråttom eller har 2 barn hängande runt benen. Men också för att jag har en sambo som inte känner sig så hemma i köket, dessa recept är perfekta att ha om han skulle få för sig att ställa sig och laga mat. Lätta recept som inte går att misslyckas med helt enkelt. Ett sånt recept hittade jag hos Gourmetmorsan och det testade vi idag, jättegott!!!!


60 minuters fläskfilé
4-6 personer

enkelt och gott
ca 800 g fläskfilé i 2 cm tjocka skivor
2 pkt bacon
5 dl grädde

Kryddblandning:
3 tsk curry
3 tsk paprikapulver
Salt
Svartpeppar

Blanda ihop kryddblandningen.
Rulla filébitarna i kryddblandningen och vira en baconskiva runt.
Lägg med snittytan ner i en ugnssäker form. 
Sätt in formen i en kall ugn på 200 grader i 60 min.
Därefter häller man på 5 dl grädde och in i ugnen i ytterligare 10 min.

Servera med ris eller pressad potatis och en sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar