Leta i den här bloggen

lördag 18 februari 2012

Olivers däcktårta

Oj, det var inte igår jag uppdaterade här. Har varit mycket, inskolning med lilleman och att börja jobba 75% har tagit på mina krafter =).

Har inte bakat en tårta sedan mellandagarna, Förren IDAG....hela 3 tårtor har lämnat huset idag. Så kul det har varit att göra dem!!!

En var till Oliver som fyllde 6 år förra helgen men som skulle firas idag. Oliver brukar vara här inne och kolla med sin mormor och frågat om hon inte kunde fixa en tårta till honom. Och visst kunde hon det =).


Oliver hade önskat sig en Racertårta, och det var viktigt att det var en röd bil med. Gjorde den lite annorlunda jämnfört med vad jag gjort innan och gjorde botten som ett däck. Alltid kul att testa nya saker och jag tyckte det blev rätt coolt.


Tårtan består av Ljus tårtbotten, hallonmousse och mjölkchokladfluff.


Grattis Oliver, hoppas du blev nöjd med din tårta och att du fick många fina paket!!!


De andra 2 tårtorna som lämnat huset är Kristoffers 2 doptårtor. Han döps i morgon så jag väntar tills efter dopet att lägga ut bilderna.

1 kommentar: