Leta i den här bloggen

torsdag 1 mars 2012

Yoda tårta (Starwars)

Gjorde denna tårtan förra helgen när Otto fyllde år. Han hade önskat sig en Yoda-tårta, tyvärr så blev Ottos familj sjuk så de kunde inte ha kalas. Men jag frös in tårtan så de kunde äta av den idag istället när kalaset blev av. 

Det var första gången jag frös in en tårta så jag vet inte alls hur den smakade...men jag hoppas den smakade helt oki i alla fall. 


Sen hoppas jag att Otto såg vem den lilla gröna gubben föreställde. Själv har jag inte sett Starwars, i alla fall inte som jag minns...när jag modellerade figuren tänkte jag att det måste vara Shreks förfader i dvärgformat =). Frågade mina föräldrar vem han liknade och de sa ET....så jag hoppas och håller tummarna för att Otto kan se att det är Yoda.



Tårtan är fylld med Jordgubbsmousse och Limemousse.

 

Grattis i efterskott Otto!!!!

6 kommentarer:

  1. Eva-Lena Bjurenheim2 mars 2012 kl. 09:19

    Vilka fina tårtor du gör.... jag tycker också om att baka men tårtor har jag aldrig gett mig in på ;) Då kanske man kan få lägga in en beställning här i april när både Ville och Olle fyller år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva-Lena.... Om du gillar att baka borde du testa på detta med tårta tycker jag, väldigt roligt men tidskrävande =)... Men självklart så kan jag göra en tårta till Ville och Olle om du vill...bara att höra av dig (gärna några veckor innan)

      Radera
  2. Ett mästerverk som vanligt!! Du är så duktig! Melker och Vilgots mamma Martina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Martina...och tack än en gång att jag fick göra Melkers och Vilgots tårtor!

      Radera
  3. Helt fantastiskt fin tårta

    Trevlig helg

    SvaraRadera