Leta i den här bloggen

torsdag 12 januari 2012

Julmustkyckling

Här kommer ett recept som jag bara älskar! Såsen är det helt underbart god smak på, kycklingen brukar bli saftig och mör och så är det väldigt lättlagat.

Så har du lite must över sen julen så testa detta!!!!


Julmustkyckling
4 port.

4 kycklingfiléer (ca 500 g)
2 dl cremé fraiche
2 dl must
1 hönsbuljongtärning
1 tsk torkad malen ingefära
1 tsk torkad rosmarin
1 msk äkta kinesisk soja

Gör så här:
Bryn kycklingfiléerna. Blanda resten av ingredienserna i en gryta och låt koka upp, lägg i kycklingen och låt koka ca 10 min under lock.

Jag brukar servera detta med ugnsbakade rotfrukter, typ palsternacka, morötter och potatis som jag blandar med rödlök, olivolja, torkad rosmarin och timjan, salt och peppar och ugnsbakar på 200 grader i ca 30-40 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar