Leta i den här bloggen

torsdag 9 juni 2011

Vaniljcupcake fylld med jappfluff och toppad med hallonmousse

I morgon kväll ska vi ha lite vänner hemma på middag, så idag har jag förberett maten lite. Sambon kommer hem först vid 17.30 i morgon och gästerna kommer vid 18 och man vet ju aldrig hur mycket man hinner att göra med två små söta barn =).

Varmrätten är förberedd och ska bara in i ugnen i morgon och tårtan är fylld. Så det känns som om jag ligger bra till, men det kan ju vända snabbt =).

Fick lite fyllning över när jag la emellan tårtan så jag passade på att göra varsin cupcake till mig och Cornelia till eftermiddagsfikat.

Blev Vaniljcupcake fylld med jappfluff och toppad med hallonmousse.....MUMS!!!!

Tror jappfluffet är mitt nya favvo-fluff.


Vaniljcupcakesreceptet hittar ni här, och hallonmoussen här.
Jappfluffet görs precis som alla andra chokladbaserade fluff:

Jappfluff


3 dl vispgrädde
180 g japp

Gör så här:
Hacka jappen i mindre bitar. Värm grädden i en kastrull men det få absolut INTE koka. Ta av det från värmen och rör i chokladen, rör tills alla choklad har smält. Ställ i kylskåpet över natten och vispa sedan till önskad konsistens.
Får ej komma kondens i fluffet, då skär det sig när man vispar det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar