Leta i den här bloggen

torsdag 7 april 2011

Fläskfilégryta med ölkorv

I dag kom då äntligen dagen då jag vågade mig på att baka macarons. Har aldrig ens smakat dessa små söta kakor med blivit väldigt nyfiken på dessa då de verkar vara väldigt "inne" över stora delar av världen. Bestämde mig för rosa macarons med smultronsmak fyllda med vaniljsmörkräm. Men när smörkrämen var gjord kom jag på att jag inte gillar smörkräm så mycket utan mina små sötnosar skulle fyllas med mjölkchoklad ganache. Så det var bara att börja om =), med då ganachen helst ska stå över natten kommer bilder och recept i morgon (om jag får ihop dem vill säga).

Tills dess får ni hålla till goda med ett recept på en lättlagad med väldigt god fläskfilégryta.

Fläskfilégryta med ölkorv

1 fläskfilé (ca 600g)
1 ölkorv
1 burk syltlök
4 msk bostongurka (den hackade)
3 dl grädde
1 lök
smör att steka i
soja efter smak
salt

Gör så här:
Hacka löken, skär fläskfilen i bitar och bryn den tillsammans med löken.
Skiva ölkorven och tillsätt den. Blanda i grädde,bostongurkan och syltlöken
Tillsätt salt och soja efter smak.
Servera med ris.



Tyvärr glömde jag att fota rätten, men den var jättegod!!!!!!!!!! Blir en bild på dottern och hennes favorit från bageriet vi bor granne med istället.

mums

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar