Leta i den här bloggen

lördag 9 april 2011

Macarons

Var nog allt lite trött efter en kaosartat dag i går, skrev detta inlägg igår kväll men glömde visst publicera det =), så det kommer nu istället:

Vissa dagar blir ju inte alls som man tänkt sig, idag var en sån dag. Hade bestämt mig för att testa ett nytt recept på högrev som krävde ca 9 timmar i ugnen, men med lite oförutsägbara händelser under dagen slutade det med pommes frites och korv till kvällsmat =). Och högrevet ligger kvar i kylskåpet till en annan dag.


Här hittar ni receptet på macaronerna som jag använde mig av igår. Hittade det på Sockerrus underbara blogg. Har ni inte varit inne hos henne så gör det, vilken duktig tjej!!!! Mina macarones ser ju inte på långa vägar lika fina ut som hennes, men jag är nöjd för att vara första gången:



Krävs nog en hel del övning för att göra perfekta macarons, så jag får nog ge mig på det igen någon dag.....och jag har ännu inte heller bestämmt mig för om jag tyckte det var så där jättegott som jag förväntade mig. Men jag har sett att de ska vara godare efter nån dag i kylen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar