Leta i den här bloggen

onsdag 20 april 2011

Sandkakor och Barbapapa

I går var verkligen helt underbart väder så jag och lilla C passade på att baka.....sandkakor.... Hon älskar sin nya sandlåda, fick muta med glass för att få henne därifrån  =).


Vi bakade även pannkakor som vi ska göra pannkakstårta av. Hon ska få bjuda sina kompisar på dagis på det idag. Tänk att vid denna tiden för 2 år sedan så visste vi att nu får vi snart träffa våran lilla prinsessa för första gången. Förstår inte vart tiden tagit vägen. 

Grattis älskade lilla Cornelia!!!!

"krukorna" i bakgrunden är mina
budgetkrukor gjorda av gamla
konservburkar och ett band.
Jag älskar dem......



När barnen gått och lagt sig fick jag äntligen börjat på fredagens tårtor. Tårtbottnar är bakade och jag fick modellerat lite till ena tårtan.....har bestämt mig för Barbapapa-tema på en tårta. Trodde det skulle vara relativt lätt att få till de små figurerna, men tji fick jag. Tur att det är så kul, annars hade jag nog gett upp =).


Nu är det daxs att gå och väcka födelsedagstjejen med lite "skönsång" och paket så vi kommer i tid till dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar