Leta i den här bloggen

lördag 16 april 2011

Hello Kitty

På onsdag är det ingen vanlig dag, på onsdag är det våran prinsessas 2-årsdag....herregud vad dessa 2 år har gått fort, våran lilla fågelunge har vuxit och blivit så stor....

I morgon kommer hennes kompis Josephine och hennes föräldrar för att fira med lite tårtkalas. Och efter att ha besökt lite olika bakbloggar och sett alla helt fantastiskt snygga tårtor så kände jag att jag bara var tvungen att testa om jag med kunde få ihop en "täckt" tårta. Visst har jag gjort tårtor innan, men jag vet inte om de kan kallas snygga direkt och jag har aldrig "täckt" en tårta i hela mitt liv. Tårtbotten är i alla fall klar, blev en ljus sådan. Fyllningarna är på plats, det blev mjölkchokladganaché, hallonmoussé, vaniljkräm och hallonkompott i mellan de olika lagren. Så nu står den i kylskåpet för att stabilisera och gotta till sig över natten. I morgon väntar det bävade momentet att spackla och täcka den snyggt för att sen pimpa den =).

Har bestämt mig för en Hello Kitty tårta, det var det eller Pippi, Shrek eller Barbapapa och då var valet rätt enkelt. I torsdags kväll satte jag mig och modellerade i sockerpasta och marsipan och detta är vad jag hittills har fått ihop:





Ska bli kul att se hur tårtan kommer se ut i slutändan, om det ens blir någon tårta =). För att vara 4 vuxna och 2 barn så har jag gjort en alldeles för stor tårta är jag rädd, vi kommer att få äta halft ihjäl oss om vi ska lyckas äta upp den.

Bilder och recept kommer om allt går som det ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar