Leta i den här bloggen

onsdag 6 april 2011

Matberedare

Jag brukar alltid, om det går och jag hinner förberedda kvällsmaten så att det bara är "finliret" kvar när sambon kommer hem från jobbet runt 17.30. I kväll vankas det paj, en jättegod Ört- och vitlökspaj med skinka. Men när jag skulle göra pajdegen så fungerade inte matbredaren...SNYFT!!!! Sist jag använde den blev den lite överhettad, men de brukar oftast komma till liv om de får vila lite.....men inte denna gången.... Motorn låter men kniven snurrar inte. Jag som använder min matberedare rätt mycket fick idag knåda ihop pajdegen för hand, vet inte när det hände senast =). Visst det är inte så jobbigt, men jag vill gärna ha en fungerande matberedare. Så vilken ska jag köpa, har ni någon att rekommendera????

Recept och bilder på pajen kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar