Leta i den här bloggen

torsdag 28 april 2011

Pizzabullar

Underbart väder då vankas det utflykter och picknickar. På söndag så ska vi för första gången på Kosläppet, ska bli kul att se hur Cornelia reagerar på alla kossorna =). 

I dag så har jag bakat "utflyktsmat" pizzabullar och jag har även tekakor på jäsning.

  

Pizzabullar
ca 20 st

50 g jäst
4 dl mjölk
2 msk olja
1 tsk salt
1 tsk socker
10 dl mjöl

Gör så här:
Blandas ihop som en vanlig bröddeg. Jäses i 30 min. Kavlas ut till en avlång kaka. Pensla med olja.

Fyllning:
tomatpuré
1 påse riven ost
150 g rökt skinka
1 liten burk champinjoner
oregano

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Bred ut tomatpuré. Dela skinkan i mindre bitar och strö över. Strö över champinjoner, ost och oregano. Rulla ihop som en rulltårta och skär i bitar. Jäses 30 min på plåt. Pensla med ägg. Grädda mitt i ugnen ca 10-15 min. Passar perfekt att ha i frysen och ta fram när man ska på utflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar